اولین همایش ملی مدیریت مصرف

و کاهش آب بدون درآمد

اولین همایش ملی مدیریت مصرف

و کاهش آب بدون درآمد

اولین همایش ملی مدیریت مصرف

وبلاگ رسمی اطلاع رسانی اولین همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد به میزبانی استان همدان
22 و 23 تیرماه 1395

بایگانی

سید هادی حسینی بیدار در آئین گشایش همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد، اظهار کرد: این همایش در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است که با تأکید آبفای کشور مبنی بر تشکیل این همایش و با هماهنگی حوزه معاونت بهره‌برداری برگزار شد.

وی رویکرد همایش را مدیریت مصرف و تبادل اطلاعات مدیران آبفای سراسر کشور دانست و افزود: نمایشگاهی نیز در جنب این همایش برگزار شده که این نماشگاه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و استفاده از امکانات داخلی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تشکر از اینکه همدان میزبان نخستین دوره این همایش شده است، گفت: این نشان از حسن اطمینان شرکت آبفای کشور به استان همدان است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه این همایش بتواند بهره خوبی برای شرکت آبفا داشته باشد، افزود: امیدواریم بتوانیم گامی بزرگ در راستای اهداف شرکت مهندسی آبفای کشوربرداریم.
حسینی بیدار در ادامه با بیان اینکه هشت شهرستان استان همدان از شبکه فاضلاب شهری برخوردار است، بیان کرد: تنها یک شهرستان فاقد شبکه فاضلاب است که این شهر پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه همدان در سال های اخیر با وجود مواجهه با تنش در منابع سطحی  زیر زیرزمینی اتحاد و همدلی در شرکت آبفا را شاهد بود، گفت: بر این اساس جلسات خوبی در شرکت مهندسی آبفای کشور و  هفته ای دو بار جلسه در شرکت آبفای استان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ابراز رضایت از وضعیت کنونی آب همدان اظهار کرد: با درایت، رهمنودها و اقدامات خوب همدان شاهد مدیریت مصرف و عدم قطعی آب در سال 94 بودیم.
وی با بیان اینکه سد اکباتان از مهمترین سدهای استان همدان است، بیان کرد: ارتفاع سد در زمان ساخت 54 متر بوده‌ است و پس از اتمام طرح با افزایش ارتفاع، به 79 متر رسیده‌ است.
حسینی بیدار تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت فعلی مخزن این سد 36 میلیون مترمکعب است که امسال با افزایش میزان نزولات جوی سرریز شد.
وی با اشاره به برداشت از آب رودخانه خاکو در فصول غیر زراعی اظهار کرد: این پروژه به منظور استفاده از آب رودخانه خاکو در فصول غیرزراعی و هدایت آن به سمت تصفیه خانه آب شهید بهشتی همدان اجرا شده و این طرح با هدف ذخیره آب سد اکباتان به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در سال 95 نیز آبرسانی از منطقه خالقوردی با 200 لیتر آب در ثانیه و 70 لیتر در ثانیه آب از منطقه آق حصار نیز پیش بینی شده است که با تامین اعتبار عملی خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش از 976 تذکر کتبی به مشترکان  پرمصرف خبر داد و افزود: جداسازی فصای سبز نیز انجام شد و در این راستا در دو سال گذشته 112 فقره انشعاب فضای سبز در سطح استان جمع آوری شد.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در راستای مدیریت مصرف آب برداشته شده است، بیان کرد: با کاهش تولید 300 لیتر در ثانیه آب نسبت به سال 86 تولید آب به 1560 لیتر در ثانیه رسیده است.
وی با بیان اینکه سه دهنه سد اکباتان، آبشینه و سرابی آبدهی ب همدان را دارند، گفت: 4 باب تصفیه خانه آب، 286 حلقه چاه، 3 رشته چشمه، 2 رشته آبگیر و سه قنات آبرسانی به استان همدان را بر عهده دارند.